Spread the love

היום, הבית הוא יותר ממקום להתכנס עם בני משפחה וחברים, לישון טוב בלילה או לאחסן פריטים אהובים. זה באמת אפשרי להפוך את הבית שלך למקלט לבריאות.

כמעצבת המתמחה בחללי פנים למגורים ומסחר כבר 30 שנה, הנה מה שראיתי כשזה מגיע ליצירת בית בריא. למרות שזה לא מדע מוחלט, זה מאוד מעניין לשקול ואולי זה משהו שאתה יכול ליישם בבית שלך!

אוכל טוב יותר בבית
לקוחות עם מזווה קטן יותר ופחות אוכל באופק אומרים לי שהם נוטים פחות לנשנש. הימנע לפנות מקום לאחסון פריטי מזון מעובדים, ובמקום זאת, תעדוף מזון טרי עם אפשרויות נוספות לאחסון קר. שקול מקרר גדול יותר, מקפיא נוסף במוסך לירקות קפואים, או יחידת מגירות נפרדת באי המטבח שלך. אתה עדיין יכול לשמור מזון טרי בטווח ראייה על ידי הנחת תפוחים או פירות אחרים בקערה על השיש שלך.

חדר אוכל עכשווי כיסאות שחורים ואור שחור
חלונות מוגדלים
אם אתם מתכננים שיפוץ, או שיש לכם חלון מוזר להחליף, שקול להגדיל. הפוך את פתח החלון לגדול יותר, במידת האפשר, או בחר בחברת חלונות שמייצרת מוצר עם מבנה חלונות דק יותר, כגון עמודים או מסגרות. המטרה היא להכניס יותר אור לבית. רוב הקנדים לא מבינים כמה קטנים החלונות שלהם וכמה יותר אור הם יכולים לקבל לחלל שלהם עם תשומת לב להיבט הזה של רינו. חשיפה לאור השמש משפרת את מצב הרוח ומעודדת בריאות.

חלון חדר שינה גדול, מיטה עם שמיכת פוך סגולה
עכשיו, כסה את החלונות החדשים האלה!
כן, שמעתם נכון – בניגוד לאמור לעיל, חשוב לשמור על חלונות מכוסים בחדרים מסוימים בביתכם. ודא שחלונות חדר השינה כוללים וילונות האפלה תפעוליים כדי לסגור לחלוטין את האור בלילה. וילונות הם הטובים ביותר להחשכת חדר, מכיוון שהם יכולים גם להיפתח במלואם כדי לאפשר אור מקסימלי במהלך היום. עדיף לישון בחדר חשוך וקריר, שווילונות יכולים לספק. תריסים אינם מציעים כיסוי מלא (ללא מסלול לחסימת דליפות אור מסביב לקצה). זה קריטי במיוחד עבור ילדים שתאורת רחוב עשויה להיות גלויה מהחלונות שלהם, שכן מחקרים הצביעו על הרגלי שינה לקויים תורמים לבעיות בריאות מרובות, כולל חוסר ריכוז.

הנמיך את הסאונד
אנו יודעים ששינה היא מרכיב קריטי בכל הנוגע לבריאות ארוכת טווח, אם כי היא זוכה לרוב לחוסר תשומת לב בגלל אורח החיים העמוס שלנו. שקול שטיח כמעט מקיר לקיר, או נוף רחב, בחדרי שינה, שכן זה יכול להפחית משמעותית את הרעש בזמן שינה או מנוחה. זה גם יעזור ליצור מרחב רגוע על ידי קליטת צלילי הסביבה. וילונות מלאים, כריות ואפילו לוחות קיר לבד כקישוט כולם עוזרים ליצור אווירה שקטה יותר בלילה.

חדר שינה גדול עם מיטה, שני כיסאות, חלונות גדולים
הפוך את הבית שלך לפחות כאוטי מבחינה ויזואלית
כשעובדים עם לקוחות, אומרים לי לעתים קרובות כשאני מזיז דברים ו"מסדר" באמצעות עין עיצובית למקם פריטים, הם מרגישים טוב יותר. אולי זה בגלל שעשיתי את העבודה, אבל אני באמת מאמין שחלק מהנוחות הזו נובעת מיצירת סדר חזותי. צור נופים יפים כך שהעומס שנותר יהיה פחות בקו העין שלך או, יותר טוב, מאחורי דלתות. זה דבר קטן, אבל זה ישנה את הרגשתך בחלל שלך ויכול לעורר תחושת רוגע.

ספה לבנה בסלון מודרני נקי ומסודר שני כסאות עור
שפר את מרחב החשיבה היצירתי
אם אתה מישהו שאוהב ליצור בבית – בין אם כתיבה, ציור, חרוזים או מה שזה לא יהיה – שקלו להציב את השולחן או משטח העבודה מול חלון עם נוף טוב או ארוך. הרעיון הוא לעבוד ולהסתכל מהחלון. המחקר שלי על המוח היצירתי מצביע על כך שתקרה גבוהה ומקומרת או נוף ארוך תורם יותר לחשיבה יצירתית. אם אתם צריכים מקום למשימות הדורשות מיקוד וריכוז, כמו תשלום חשבונות, שקול חלל קטן יותר ללא נוף ארוך, וזה פחות מסיח את הדעת.

שולחן וכיסא חלון גדול
תאורה לכל אירוע
אני אוהב תאורה וחושב שזה כל כך חשוב לחלל. צבע חם יותר של תאורה בערב, כאשר מרגיע, עדיף להתכונן לשינה בסופו של דבר. שנה את אורות הסירים כך שיהיו לא יותר מ-3000 אלף בחדרי שינה או בחללי טרקלין כדי להשיג את החמימות הזו. בנוסף, הקפד לעמעם אותם מעט עבור טמפרטורת צבע חמה של בערך 2700k, בדומה לנורת מנורת שולחן נמוכה שיש עליה גוון קרם בז'. למעשה, אור הערב צריך להגיע מנורות סיר מעומעמות, מנורות שולחן או פמוטים לקיר, עם פחות תאורה עיליה בדרך כלל, כדי להרגיש כמו שקיעה וכדי לשלול את המקצבים הצירקדיים של הגוף שלך.